Skip to main content

Week 8 - Verder met het PowerApps Component Framework

 

Weeral een nieuwe week bij mijn stage. Deze week ben ik begonnen met het maken van een nieuwe component. Vorig week had ik een test component gemaakt met de framework om te zien hoe alles moest. Deze keer was de component wel bedoeld voor onze componenten bibliotheek, dus moest het op een andere manier.


Mijn stagementor heeft besloten om eerst een functionele analyse te doen van het project. Zoals altijd hebben we in een agile manier gewerkt. In het begin van de week waren we meer bezig met hoe de component eruit moest zien en welke functies dat het moest hebben. We hebben besloten om een internationale telefoon input veld te maken. Een simpele input component die in de backend automatisch de land van de telefoonnummer zou vinden. Deze component zal veel gebruikt worden, aangezien de klanten van Ordina regelmatig vragen naar een dergelijke input veld. 


Ik heb een beetje uitgeprobeerd en onderzocht hoe ik de component kon maken. De basis heb ik al kunnen schrijven, de styling en automatisch filteren op land moet nog gebeuren. Volgend week zal ik verder kunnen werken aan het project


 

Comments