Skip to main content

Week 14/15 - Een mooie einde

 


Bij deze post heb ik de laatste 2 weken samen gevoegd. Omdat ik niet begonnen ben met een nieuwe component, maar ik heb wel meegedaan met kleine projecten.


Aangezien ik niet meer zoveel tijd had, heeft mijn stagementor besloten om niet te starten met het bouwen van een component. De volgende componenten die we in gedachten hebben zullen zeker langer duren dan 10 dagen. Daarom heb ik meegedaan met het opzetten van de center of excellence kit van Microsoft. Dit is een pre-build Power Platform solution die verschillende apps, flows en reports beschikbaar heeft om de Power Platform solutions binnen het bedrijf te kunnen beheren en controleren.


Met deze kit heb ik weer gezien wat er allemaal mogelijk is met het Power Platform. De gedeelte die ik samen met mijn stagementor heb opgezet was voor het beheren van de bestaande apps. Zo kan de bedrijf zien welke apps wanneer en hoeveel gebruikt worden. Om te controleren of ze voldoen aan de compliance regels etc.


Mijn stage bij Ordina was heel erg leuk. Ik ben normaal zelf een Microsoft 365 Developer. De projecten die ik tot nu toe gedaan had waren eigenlijk dev projecten voor SharePoint. Het maken van webparts/extensions enzovoort.
Dankzij mijn stage heb ik ervaring op gedaan binnen in het Power Platform, nu weet ik beter was het is en hoe ik custom componenten kan schrijven. In het algemeen was mijn stage zeer boeiend!


Comments