Skip to main content

Week 3 - Intro in Automatiseren en Visualiseren


De derde week van mijn stage. Ik leer al veel bij van de business omgeving, ookal is het nog maar het begin van mijn stage. Deze week heb ik een kijkje genomen bij de andere apps binnen in het Power Platform. Eerder was ik enkel bezig in Power Apps.

Aangezien ik voor de ProDev kennis van Power Platform ook de andere apps zoals Power BI, Power Virtual Agents en Power Automate moet kennen heb ik deze week de mogelijkheid gehad om Power Automate en BI te gebruiken.
Met Power Automate kan je bedrijfsprocessen automatiseren, bijvoorbeeld als er een record aangemaakt wordt in een sales tabel dan kan je ervoor zorgen dat er automatisch een mail verzonden wordt naar de manager. Achterliggend maakt Power Automate ook gebruik van JSON formaat.
Natuurlijk heb je ook in bedrijven een overzicht van je data nodig. En deze data wil je liefst snel en effiecient kunnen raadplegen. Met Power BI kan je een dashboard maken met verschillende grafieken die verschillende data bronnen gabruiken.
Waarom was dit volgens mijn stagementor belangerijk? Omdat je als developer binnen de Power Platform de verschillende apps moet kennen zodat je een goeie flow en integratie kan waarmaken. Het kan zijn dat je een component wil bouwen die eigenlijk al beschikbaar is.

Het was weer een interessant week. Een beetje minder technisch maar zeker niet saai, zo heb ik geleerd wat de benodigdheden binnen een bedrijf kunnen zijn en hoe het Power Platform een antwoord hierop kan bieden.