Skip to main content

Week 7 - Intro Power Apps component framework

 


Ja! Deze week ben ik begonnen met het Power Apps Component Framework, dit betekent dat ik complexere componenten kan bouwen en deze kan toevoegen in de componenten bibliotheek.


Het Power Platform ken ik nu ondertussen al. Tot nu toe heb ik al gewerkt met Canvas Apps, model-driven en componenten. Daarnaast heb ik ook gekeken naar Power Automate en BI. Maar een heel belangerijk onderdeel van mijn stage is het PCF verhaal.

En ja, PCF werkt ook met Node.js dus dat moest ik opnieuw installeren en de juiste commando's uitvoeren om de basis structuur van een PCF project te krijgen. Je krijgt dan ook direct wat config bestanden in JSON formaat. Je kan ik JavaScript de code van je component schrijven, deze worden wel in TypeScript formaat gegeven.


Deze week was een into to PCF, dus was het meer testen wat er gemaakt kan worden. Vanaf volgend week begint het programmeren in PCF om zo de componenten library te vergroten.