Skip to main content

Week 5 - Component Library

 



Na een rustig weekend ben ik terug begonnen met het werken aan de componenten bibliotheek. De bedoeling van de bibliotheek is dat we componenten die veel gebruikt worden kunnen hergebruiken. En zo begon de uitdaging van deze week.   

 

Een component maken in de bibliotheek is niet moeilijk, bovendien had ik dat al eerder in mijn stage gedaan. Maar ik heb nu de Power Platform goed begrepen en elk onderdeel kunnen bekijken en uitproberen. Deze week ben ik begonnen met de grote Componenten Library die verschillende vereisten heeft. Zo moet elk component responsief zijn, het moet een meerwaarde bieden dan de standaard componenten en het moet nuttig zijn. Deze week heb ik meer de simpele componenten gebouwd, deze hebben logica in PowerFX (de programmeer taal van het Power Platform). Later tegen het einde van mijn stage komen er complexe componenten waardoor ik in Javascript verder moet werken.

 

Ik wou altijd al een soort van Bootsrap bouwen, met mijn stage wordt dit eigenlijk een realiteit. Ok, het is niet een framework voor websites maar wel een krachtige bibliotheek voor Power Apps.